Lean Six Sigma Black Belt

Lean Six Sigma Black Belt

Η μεθοδολογία Lean Six Sigma βοηθά τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να βελτιώνουν τις διεργασίες τους, μειώνοντας τα σφάλματα στη ποιότητα των λειτουργιών παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών. Βασικός της στόχος είναι να εξαλειφτούν όλες οι δραστηριότητες που δεν προσθέτουν αξία στον πελάτη και να ελαχιστοποιηθεί η διακύμανση στην ποιότητα των προϊόντων ή των παρεχόμενων υπηρεσιών που επηρεάζει αρνητικά την ικανοποίηση των πελατών.

Κάθε έργο Lean Six Sigma, βελτίωσης διεργασιών, ακολουθεί τα στάδια DMAIC:

  • Ορισμού (Define) για να οριστούν οι αντικειμενικοί στόχοι και να αιτιολογηθεί η επένδυση.
  • Μέτρησης (Measure) για να οριστούν τα δεδομένα μέτρησης η μεθοδολογία, και τα επικίνδυνοι παράγοντες.
  • Ανάλυσης (Analyze), για να αναλυθούν τα δεδομένα και να σχεδιαστούν οι κατάλληλοι έλεγχοι στατιστικής υπόθεσης που αφορούν το πρακτικό πρόβλημα.
  • Βελτίωσης (Improve), για να ελεγχθούν τα αποτελέσματα της ανάλυσης και να δημιουργηθούν μοντέλα αλληλεπίδρασης, ώστε να βρεθεί η βέλτιστη λύση και να εφαρμοστεί.
  • Ελέγχου (Control), για να παγιωθεί, να παρακολουθηθεί και να βελτιωθεί περαιτέρω το αποτέλεσμα του έργου.

Σκοπός

Το σεμινάριο προετοιμάζει τους συμμετέχοντες για την απόκτηση της πιστοποίησης IASSC Lean Six Sigma Black Belt.

Απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε στελέχη που έχουν παρακολουθήσει το σεμινάριο Lean Six Sigma Green Belt.

Διάρκεια σεμιναρίου 40 ώρες.

Θέματα:

Το σεμινάριο παρουσιάζει όλη την απαραίτητη θεματολογία όπως αυτή ορίζεται ως κορμός γνώσης από το IASSC (International Association For Six Sigma Certification).

Γίνεται μια επανάληψη της θεματολογίας του Green Belt και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα θέματα που δεν διδάχτηκαν στο σεμινάριο Green Belt, δηλαδή στο Design Of Experiments (DOE).

Η πλήρης θεματολογία είναι:

1.0 Define Phase

1.1 The Basics of Six Sigma

1.1.1 Meanings of Six Sigma

1.1.2 General History of Six Sigma & Continuous Improvement

1.1.3 Deliverables of a Lean Six Sigma Project

1.1.4 The Problem Solving Strategy Y = f(x)

1.1.5 Voice of the Customer, Business and Employee

1.1.6 Six Sigma Roles & Responsibilities

1.2 The Fundamentals of Six Sigma

1.2.1 Defining a Process

1.2.2 Critical to Quality Characteristics (CTQ’s)

1.2.3 Cost of Poor Quality (COPQ)

1.2.4 Pareto Analysis (80:20 rule)

1.2.5 Basic Six Sigma Metrics

a. including DPU, DPMO, FTY, RTY, Cycle Time

1.3 Selecting Lean Six Sigma Projects

1.3.1 Building a Business Case & Project Charter

1.3.2 Developing Project Metrics

1.3.3 Financial Evaluation & Benefits Capture

1.4 The LeanEnterprise

1.4.1 Understanding Lean

1.4.2 The History of Lean

1.4.3 Lean & Six Sigma

1.4.4 The Seven Elements of Waste

a. Overproduction, Correction, Inventory, Motion, Overprocessing, Conveyance, Waiting.

1.4.5 5S

a. Straighten, Shine, Standardize, Self-Discipline, Sort

2.0 Measure Phase

2.1 Process Definition

2.1.1 Cause & Effect / Fishbone Diagrams

2.1.2 Process Mapping, SIPOC, Value Stream Map

2.1.3 X-Y Diagram

2.1.4 Failure Modes & Effects Analysis (FMEA)

2.2 Six Sigma Statistics

2.2.1 Basic Statistics

2.2.2 Descriptive Statistics

2.2.3 Normal Distributions & Normality

2.2.4 Graphical Analysis

2.3 Measurement System Analysis

2.3.1 Precision & Accuracy

2.3.2 Bias, Linearity & Stability

2.3.3 Gage Repeatability & Reproducibility

2.3.4 Variable & Attribute MSA

2.4 Process Capability

2.4.1 Capability Analysis

2.4.2 Concept of Stability

2.4.3 Attribute & Discrete Capability

2.4.4 Monitoring Techniques

3.0 Analyze Phase

3.1 Patterns of Variation

3.1.1 Multi-Vari Analysis

3.1.2 Classes of Distributions

3.2 Inferential Statistics

3.2.1 Understanding Inference

3.2.2 Sampling Techniques & Uses

3.2.3 Central Limit Theorem

3.3 Hypothesis Testing

3.3.1 General Concepts & Goals of Hypothesis Testing

3.3.2 Significance; Practical vs. Statistical

3.3.3 Risk; Alpha & Beta

3.3.4 Types of Hypothesis Test

3.4 Hypothesis Testing withNormalData

3.4.1 1 & 2 sample t-tests

3.4.2 1 sample variance

3.4.3One WayANOVA

a. Including Tests of Equal Variance, Normality Testing and Sample Size calculation, performing tests and interpreting results.

3.5 Hypothesis Testing with Non-Normal Data

3.5.1 Mann-Whitney

3.5.2 Kruskal-Wallis

3.5.3 Mood’s Median

3.5.4 Friedman

3.5.5 1 Sample Sign

3.5.6 1 Sample Wilcoxon

3.5.7 One and Two Sample Proportion

3.5.8 Chi-Squared (Contingency Tables)

a. Including Tests of Equal Variance, Normality Testing and Sample Size calculation, performing tests and interpreting results.

4.0 Improve Phase

4.1 Simple Linear Regression

4.1.1 Correlation

4.1.2 Regression Equations

4.1.3 Residuals Analysis

4.2 Multiple Regression Analysis

4.2.1 Non- Linear Regression

4.2.2 Multiple Linear Regression

4.2.3 Confidence & Prediction Intervals

4.2.4 Residuals Analysis

4.2.5 Data Transformation, Box Cox

4.3 Designed Experiments

4.3.1 Experiment Objectives

4.3.2 Experimental Methods

4.3.3 Experiment Design Considerations

4.4 Full Factorial Experiments

4.4.1 2k Full Factorial Designs

4.4.2 Linear & Quadratic Mathematical Models

4.4.3 Balanced & Orthogonal Designs4.4.4 Fit, Diagnose Model and Center Points

4.5 Fractional Factorial Experiments

4.5.1 Designs

4.5.2 Confounding Effects

4.5.3 Experimental Resolution

5.0 Control Phase

5.1 Lean Controls

5.1.1 Control Methods for 5S

5.1.2 Kanban

5.1.3 Poka-Yoke (Mistake Proofing)

5.2 Statistical Process Control (SPC)

5.2.1 Data Collection for SPC

5.2.2 I-MR Chart

5.2.3 Xbar-R Chart

5.2.4 U Chart

5.2.5 P Chart

5.2.6 NP Chart

5.2.7 X-S chart

5.2.8 CumSum Chart

5.2.9 EWMA Chart

5.2.10 Control Methods

5.2.11 Control Chart Anatomy

5.2.12 Subgroups, Impact of Variation, Frequency of Sampling

5.2.13CenterLine & Control Limit Calculations

5.3 Six Sigma Control Plans

5.3.1 Cost Benefit Analysis

5.3.2 Elements of the Control Plan

5.3.3 Elements of the Response Plan

Εγγυημένη εκπαίδευση για την απόκτηση των πιστοποιήσεων:

- Project Management Professional (PMP®) με βάση εξειδικευμένη εφαρμογή

- PMI Agile Certified Practitioner (PMI - ACP)® με βάση εξειδικευμένη εφαρμογή

- PMI Professional Business Analysis (PMI - PBA)sm με βάση εξειδικευμένη εφαρμογή

- PRINCE2® με βάση εξειδικευμένη εφαρμογή

- Lean Six Sigma Green and Black Belt με βάση εξειδικευμένες εφαρμογές

ITIL® Expert

Εγγυημένη εκπαίδευση για την απόκτηση πιστοποίησης σε ITIL® Foundation, Intermediate και Expert με βάση εξειδικευμένη εφαρμογή

PRIMAVERA P6

- Εκπαίδευση στο εξειδικευμένο λογισμικό διοίκησης έργων PRIMAVERA®P6